Fejezetek linkjei

 

A könyvben szereplő fontosabb online hivatkozások



1. fejezet: Digitális gazdaság


Mit nézünk a TV-ben?

http://www.tvmusor.hu/cikk/86624/delutan_a_tv2-_fomusoridoben_az_rtl_klubot_nezzuk

Magyar Facebook-statisztikák

http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/hungary/last-3-months

Mennyit ér a Facebook?

http://index.hu/tech/2011/01/03/otvenmilliardra_becsulik_a_facebook_erteket/

http://index.hu/tech/uzlet/2011/04/04/mi_kerul_a_facebookon_60_milliard_dollarba/

Virtuális enciklopédia

http://www.enc.hu/enc.htm

Médiapédia

http://mediapedia.hu/

FTD Virágpiac

http://www.ftdi.com/

Az e-kereskedelem története

http://www.computerworld.com/s/article/71998/The_Story_So_Far

Az internet története

http://www.netvalley.com/intval1.html

A Minitel helyzete

http://www.rfi.fr/actuen/articles/110/article_2851.asp

A Google a Nasdaq-on

http://www.nasdaq.com/symbol/goog

 

2. fejezet:  Elektronikus kereskedelem


Az e-kereskedelem értékesítési trendjei

http://www.internetretailer.com/trends/sales/

Az internet elterjedését jellemző statisztikai adatok

http://internetworldstats.com/stats.htm

A Pew Research Center kutatási projektje, mely az internet hatását vizsgálja az amerikai lakosság körében

http://pewinternet.org/

A magyar e-kereskedelem fejlődése (GKIeNet-kutatás)

http://gkienet.hu/hu/hirek/nincs-valsagban-a-magyarorszagi-e-kereskedelem-%E2%80%93-uj-forgalom-csucs-szuletett-2009-ben/

A válság nyertesei a webshopok

http://www.digibiz.hu/20100210/webshop-kereskedelem-adatok-korkep

A  Gemius internetpiaci kutatásai

http://files.gemius.pl/Reports/2011/2011_08_10_Internetpiaci%20trendek%20-%202011%20%20els%C5%91%20f%C3%A9l%C3%A9v_gemiusRanking%20jelent%C3%A9s.pdf

http://files.gemius.pl/Reports/2009/E-commerce_2009_trends_and_attitudes_Research_into_Hungarian_internet_users.pdf

A Forrester Research becslése a 2011-es e-kereskedelmi forgalomra

http://www.fortune3.com/blog/2011/01/ecommerce-sales-2011/

A Német Gazdasági Minisztérium felmérése a német és az európai  ITK helyzetről

http://www.tns-infratest.com/marketing_tools/Monitoring_IK_Wirtschaft.asp

A Volvo személygépkocsi-konfigurátora

http://www.volvocars.com/hu/sales-services/sales/Pages/car-configurator.aspx

A „hosszú farok” elmélet első publikálása a Wired magazinban (2004 októberében)

http://www.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html

A MAHASZ értékesítési adatai

http://www.mahasz.hu/?menu=piaci_adatok&menu2=statisztikai_adatok

Magyar slágerlisták a neten

http://slagerlistak.hu/zene-mahasz-radios_top_40

A Barnes & Noble cég jellemző vállalati adatai

http://www.barnesandnobleinc.com/our_company/our_main_businesses/our_main_businesses.html

Az Index népszerűsítő cikke  Chris Anderson „hosszú farok” elméletéről

http://index.hu/tech/net/farok0621/?rnd=513

A Google kutatása a magyar online vásárlási szokásokról

http://www.slideshare.net/rabbitblog/tjkozds-s-vsrls-a-magyar-internetezk-krben-google-kutats

Az Origo vásárlási portálja

http://www.origovasarlas.hu/

Az Apple iTunes 10 milliárd dalt értékesített online

http://www.apple.com/pr/library/2010/02/25iTunes-Store-Tops-10-Billion-Songs-Sold.html

A magyar Yonderboi a MySpace-en

http://www.myspace.com/yonderboi

A techcrunch cikke az eBay indításáról

http://techcrunch.com/2010/03/20/pierre-omidyar-on-ebay-and-pez-dispensers-leaving-the-valley-and-the-most-important-thing-he%E2%80%99s-ever-done/

Rappa professzor digitális vállalat projektje

http://digitalenterprise.org/index.html

Az affiliate (partner) programok a magyar Startlapon

http://affiliate.lap.hu/

Robert Spector, az Amazon.com könyv írójának személyes honlapja

http://www.robertspector.com/Default.aspx

Schopp Attila cikke az online játékokról

http://www.itbusiness.hu/rss_3/online_jatek.html

Tanulmány az online szerencsejátékok szabályozásáról

http://legal-society.com/images/online%20gambling.pdf

A HVG cikke a mobil bankolásról

http://hvg.hu/gazdasag/20100428_internetes_mobil_bankols_gkienet

A nagy marketingguru, Seth Godin honlapja

http://www.sethgodin.com/sg/

Az online adatforrás, az eMarketer honlapja

http://www.emarketer.com/

A Computerworld összeállítása az e-kereskedelemről

http://www.computerworld.com/s/article/71998/The_Story_So_Far

A Marketline portál

http://www.t-systems.hu/nv/it_alkalmazasok/marketline

A Napi Gazdaság cikke a B2B piac helyzetéről

http://itcafe.hu/hir/a_b2b_tundoklese_es_melyrepulese.html

A Marketline letölthető ismertető anyaga

http://www.t-systems.hu/static/sw/download/Marketline_prosi_kikuldheto.pdf

 

3. fejezet: Kik a vásárlóink, és hogyan ismerjük meg őket?


Az internetstatisztikák egyik hasznos forrása: az Internet World Stats

http://internetworldstats.com/stats.htm

Enid Burns cikke a web 2.0 e-kereskedelemről

http://www.clickz.com/clickz/stats/1706794/shoppers-seek-web-e-commerce

Bruce Temkin előadása a fogyasztói élményről

http://www.forrester.com/ER/Research/Report/Summary/0,1338,14798,00.html

A McKinsey online fogyasztói szegmentálása

http://faculty.msb.edu/homak/homahelpsite/webhelp/McKinsey_Online_Segmentation.htm

Selve, a luxuscipő testre szabója

http://selve.net/

Az e-kereskedelem egy kiemelkedő szolgáltatója, a Truste

http://www.truste.com/

Online megkérdezéseket lehetővé tévő honlapok

http://www.ripet.hu/

http://www.surveymonkey.com/

http://www.supersurvey.com/

http://www.zoomerang.com/

Kémprogramok eltávolítása a számítógépről

http://www.lavasoft.com/

http://spy-killer.soft32.com/

Áttekintés a „collaborative filtering” eszközökről

http://downloads.hindawi.com/journals/aai/2009/421425.pdf

 

4. fejezet: Az online vásárló megnyerése és meggyőzése


Nyíry Kristóf: Az információs társadalom

http://www.inco.hu/inco1/infoert/cikk0.htm

50 millió felhasználó eléréséhez szükséges idő (infografika)

http://pedrolaboy.com/index.php/tag/infographics/

Reklámköltési adatok az MRSZ honlapján

http://www.mrsz.hu/download.php?oid=Tc3d0521669998071926930b3d68bad7;aid=Td3a09246691950e14256e1625fc0edc

Az Interactive Advertising Bureau a neten

http://www.iab.net/

Az eredeti spam – A Spiced Ham húskonzervcég honlapja

http://www.spam.com/

Az MSNBC beszámolója a „Spam-király” elítéléséről

http://www.msnbc.msn.com/id/18955115/

Az Európai Unió spamellenes szabályozása, az ún. E-Privacy

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002L0058:EN:HTML

A vírusmarketing egyik őse, az „Ideglelés” c. film honlapja

http://www.blairwitch.com/

A budapesti II. Mobil konferencia a mobiltelefónia szerepéről és súlyáról

http://www.sg.hu/cikkek/56688/kihasznalatlan_csodafegyver_a_mobiltelefon_reklam

A közösségi média és a mobilpiac összefonódása

http://www.itbusiness.hu/print/rsscsatorna/Mobil_reklam_media.html

A Facebook-használat magyar adatai

http://www.socialbakers.com/facebook-pages/hungary/

A magyar affiliate programok gyűjtőhelye

http://affiliate.lap.hu/

Nagy nemzetközi PR-webhelyek

http://www.businesswire.com/portal/site/home/

http://www.prnewswire.com/

http://www.responsesource.com/index_journalist.php

Miért zárta ki a Google a BMW céget a rendszeréből?

http://www.bigmouthmedia.com/live/articles/ramping-up-on-international-webspam.asp/2795/

Az Amazon.com szabadalmaztatott „egy-kattintásos” vásárlási rendszere

http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=468482

A Wikipedia szócikke Paul Flaherty-ről, a keresőgépek feltalálójáról

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Flaherty

A világ legnépszerűbb keresőgépei

http://www.smartinsights.com/search-marketing-alerts/search-engine-popularity-statistics/

A Startlap összeállítása a keresőgépekről

http://keresogepek.lap.hu/

Weblapok bejelentése több keresőgépbe egyszerre

http://www.scrubtheweb.com/abs/submit/

A Google Adwords rendszer ismertetése

http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=hu&page=webinars.cs

A Google AdSense rendszer bemutatása

https://www.google.com/adsense/support/?sourceid=aso&subid=ww-ww-et-asui&medium=link&hl=hu

 

5. Új trendek az online üzleti életben


Miért lépett be a Google a mobiltelefónia piacára?

http://www.wired.com/techbiz/media/magazine/16-07/ff_android?currentPage=all

M-Commerce trendek

http://mashable.com/2010/07/22/2010-mobile-commerce-trends/

A „helyfüggő marketingszolgáltatások” szervezetének honlapja

http://thelbma.com/

A Microsoft beszélő rendszere

http://www.microsoft.com/en-us/tellme/

Az eBay mobil eszközökre optimalizált változata

http://mobile.ebay.com/

A Mobil Marketing Szövetség Etikai Kódexe

http://mmaglobal.com/codeofconduct.pdf

A Benetton bojkottálására felhívó honlap

http://www.boycottbenetton.com/

A Time Magazin híres 2006-os címlapcikke, Az Év Embere

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1570810,00.html

Tim Berners-Lee nyílatkozata az Economist-nak

http://www.economist.com/node/8766093?story_id=E1_RSGGDJP

A közösségi média

http://www.simplyzesty.com/social-media/is-social-media-just-about-reing-old-news/

A blogok őse: Justin Hall 1994 óta működő oldala

http://www.links.net/

A Silicon.com cikke arról, hogy a közösségi oldalak tagjainak száma meghaladja a Föld lakosságát

http://www.silicon.com/technology/mobile/2011/04/01/social-network-accounts-outnumber-people-on-earth-39747241/

A Sixdegrees a facebookon

https://apps.facebook.com/sixdegreesearch/searchresults.php

A 100 milliónál több taggal rendelkező közösségi oldalak

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_virtual_communities_with_more_than_100_million_users

A GKIeNet kutatása a kuponos kereskedelemről

http://gkienet.hu/hu/hirek/gkienet-%e2%80%93-bce-e-business-kutatokozpont-bonuszok-es-kuponok-%e2%80%93-a-piac-ami-felforgatja-az-e-kereskedelmet/

A kuponos cégek gyűjtőlapja a Startlapon

http://kozossegi-vasarlas.lap.hu/

Chris Anderson „Ingyen” cikke a Wired magazinban

http://www.wired.com/techbiz/it/magazine/16-03/ff_free

 

6. fejezet: Az e-kereskedelem infrastrukturális háttere


MNB-statisztikák

http://www.mnb.hu/Statisztika/statisztikai-adatok-informaciok

Biztonságos fizetés a neten

http://www.kiservinegon.hu/2010/09/biztonsagos-bankkartyas-fizetes.html

AZ MNB-tanulmány: Innovatív fizetési megoldások, 2010

http://www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Kiadvanyok/mnbhu_mnbtanulmanyok/mnbhu_mt_85/mt_85.pdf

Flammich Mariann tanulmánya a hacekerekről

http://www.mediakutato.hu/cikk/2002_03_osz/01_hackerek/01.html

Internetes bűnözési statisztikák

http://gocsi.com/survey